window.strossle=window.strossle||function(){(strossle.q=strossle.q||[]).push(arguments)};   strossle('fae85a04-77bf-4ce8-a2ed-5d6da496d454', '.petratungarden-strossle-widget');

Det förekommer cookies på petratungarden.se. Genom att fortsätta läsa på petratungarden.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

19:53 | februari 18, 2019

Hundfrossa på kontoret, Mysiga Middagar, Färgglatt på The Sparrow och Träningssöndag!

Nu känner jag att det är dags för ett riktigt bildregn från veckan och resterande del av helgen som inte är avhandlat. Vårt kontor har förvandlats till ett hunddagis, det är valpar till höger och vänster. Man vågar knappt sätta ner foten med risk för att trampa på en gosedjursliknande varelse.

Alltså Janne är så satans söt att man får ont i tänderna bara av att kolla på henne. Hon är nästan exakt lika gammal som Puck, någon vecka yngre om jag inte minns fel. Jag och Janne älskar att färgkordinera våra outfits. Vi brukar slå en pling till varandra på morgonen och se till att vi matchar.

Bosse och jag åt middag på italienska favoriten Trattoria Montanari. Om ni inte ätit där är det absolut värt ett besök. De känns som man kliver rakt in i Italien. Inne på toaletten spelar de en språkkurs på italienska och alla som jobbar där är givetvis från pastan hemland.

Väldigt förbryllande med alla namn. Bosse är alltså Carro. Janne är en tjej. Puck är en tjej.

Jag blev ju som sagt gudmor (veckans eller årets största wow!) och bjuden på finlunch på Sturehof. Äter jag på Sturehof så äter jag silltallrik så är det bara. Mådde dock lagom bra efter att jag smällt två portioner av deras vispade smör med kaviar till förrätt innan braklunchen.

Som sagt hunddagis.

Så lycklig över mitt ärofyllda uppdrag.

Samma kväll åt jag och Lorpan middag hemma och han fick läsa mitt fina brev från köttlimpan. Han fick även ta del av dekoren som han slukade.

Jag var förbi Nathalie Schuterman och dreglade öppet över deras vårnyheter. Hela butikens ser ut som en smällkaramell.

Jag var på nyöppnade hotellet The Sparrow för att plåta samarbeten med Angelica. Och passade såklart på att gosa med min favorittjej Lova. Hon har blivit så stor, kan inte förstå hur tiden kan gå så snabbt.

The Sparrow är så tjusigt! Det är Grand hotells lillasyster. Ett botiquehotell mitt på Birger Jarlsgatan, ett stenkast från svampen. Varje rum är dessutom inrett annorlunda, det älskar jag. Det är inte bara ett flott hotell, utan Mathias Dahlgren huserar även över restaurangen som har snällare prislappar än hans andra restauranger. Dessutom har de en riktigt trevlig innergård som kommer att bli en succé i vår.

Fredagen bjöd på pangväder och fick alla plagg att glittra ikapp med solen.

Den här fredagsbuketten hade man inte tackat nej till.

Sen blev det lördag, för i fredags var vi ute på Grand Hotell Saltsjöbaden som ni vet. Jag gjorde mig lördagsfin, men bytte om precis innan jag gick hemifrån till samma skinnstass som jag hade i fredags.

Jag skulle bruncha med Carro och Oscar. Gah, hur fin är Carros nya smyckesdesign som hon släpper snart på C’Shell Jewellery.

Vi satt i baren på Kommendören. Fick i mig en riktigt smarrig fishtaco och en hel del sötpotatispommes med koriander och chili. Gah, livet.

Därefter åkte jag förbi en tidig överraskningsfest för min kompis Niklas. Men var hemma vid nio snåret. Och somnade halv tio, haha.

Väldigt glad för det beslutet för dagen efter flög jag upp ur sängen vid åtta redo att ge mig ut och göra helgens bästa dag. Jag, Puck och Lorpan tog en promenad, lekte i humlan och tog en kaffe i solen.

Kände mig nästan utklädd i solglasögon, så längesedan de fick äran att vila på min nos.

Vi skiljdes åt. Markus mötte upp en vän och jag och Mathilda drog ett varv runt Djurgården. Puck orkade halva lilla rundan sedan fick jag bära henne.

Jag var fylld av energi så jag brände av ett pass på Sturebadet efter promenaden. Sedan lagade vi hemmagjorda köttbullar med potatis och en liter gräddsås till middag framför en riktigt bra thriller, ”Journal 64”. Har ni sett de danska filmerna? De är svinbra! Sjukt spännande! Om ni gillar thriller och kriminalare så måste ni alla. Tror ”Flickan i rummet” är den första, ni hittar alla där på länken på Imdb.