I betalt samarbete med Hedvig
18:00 | januari 30, 2019
Ett smartare alternativ när olyckan är framme.
Ni som läst bloggen länge vet att jag är en olycksdrabbad fågel när det kommer till materiella ting. När jag var yngre pratade jag med försäkringsbolag oftare än andra byter lakan. Har under mina år som klumpig, förvirrad och olycksdrabbad själ suttit i oändliga telefonköer, fyllt i långa försäkringsenkäter online, mailat fram och tillbaka om giltiga kvitton – och framför allt legat ute med pengar i över en månad för att få ärendet godkänt och utbetalt.
När Hedvig kontaktade mig för några månader sedan och frågade om jag ville vara ambassadör för deras nya försäkringsapp blev jag överlycklig. ÄNTLIGEN ett digitaliserad, snabbt som tusan, utan långa bindningstider försäkringsbolag – helt utan dolda avsikter. Blev extra förtjust över att marknadschefen hade läst min blogg under flera år och följt mina drulleolyckor med ett leende på läpparna. När hon fick sin nya tjänst på Hedvig så pitchade hon mig direkt. Skönt att man kan göra business på sina olyckor för en gångs skull, haha.
Vet inte vad ni har för erfarenhet av försäkringar. Men ofta när jag ringer in känns det som att jag begått ett brott, som att jag försöker lura försäkringsbolaget på pengar – som att jag inte vore berättigad till den försäkring som jag faktiskt betalar för varje månad. Kan nästan bli nervös innan mitt samtal.
Så ska det inte vara.
Framför allt ska ditt försäkringsbolag inte göra stora vinster genom att hänvisa till konstiga regler och avtal.
Hedvig tar endast ut en avgift på 20% för att förmedla tjänsten – de andra 80 % går till en skadepool som är avsatta för skadeutbetalningar till kund. De gör alltså ingen extra vinst på att behålla pengar som egentligen är dina. Om det blir något över när året är slut går pengarna till den välgörenhetsorganisation du själv har valt. I dagsläget jobbar de med SOS Barnbyar och Barncancerfonden.Vilket också gör att du inte behöver bli ifrågasatt eller motarbetad, de tjänar inte på att neka dig ersättningen du har rätt till.
Okej, nu till usp:arn med Hedvig!
De här tre sakerna tycker jag är ”jag byter försäkringsbolag på dagen”, deal breaker.
- Ingen bidningstid. Älskare. Alla andra försäkringsbolag har ett års bindningstid. Är man nöjd så stannar man, förstår inte varför företag ska tvinga en att vara uppbunden i ett år. Tror fler företag skulle jobba hårdare och anstränga sig mer för att behålla en som kund utan långa bindningstider.
- Det är helt digitaliserat. Du har allt i mobilen och kan chatta med en handläggare direkt, du får svar på några sekunder. Men vill du bli uppring så slår dem dig en pling direkt. Hallelujah! Med hjälp av AI har Hedvig Sveriges snabbaste skadehantering. Allt från registrering till skadenanmälan sker direkt i appen.
- Cash direkt! Bäst av allt? Du slipper handläggningstiderna och får pengarna DIREKT!För om olyckan är framme spelar du in ett röstmeddelande i appen och berättar vad som har hänt. Om Hedvig har fått tillräckligt mycket information får du pengar utbetalda inom några minuter.Så himla trevligt! Vet inte hur många gånger jag tjatat mig till en lånetelefon på Telia eller ringt runt varenda kontakt i telefonboken för att kunna låna en gammal dator av någon. Om datorn pajar, vem har tid att vänta på att ärendet ska bli godkänt efter två veckor – och först då vara helt övertygad om att ens försäkringsbolag faktiskt tar kostnaden.
Så här kan det se ut när man chattar. Allt är så enkelt – och effektiviserat. Du signar allt med ditt bank ID, du behöver knappt fylla i några uppgifter, de hämtar bara alla information via ditt personnr.
Har ju varit med om de mest förbryllande försäkringsärendena.
Minns ni när min dator blev dränkt i ett vattenfall? När jag fick gå hem med datorn efter ett event i en stor kartong fylld med ris?
En gång råkade jag tappa min telefon, inte en – utan hela två gånger i en toalett när vi befann oss i Åre. La den hela tiden i bakfickan på jeansen och glömde av dem eftersom jag hade täckbyxor på mig. Hamnade i bråk med mitt dåvarande försäkringsbolag som vägrade hjälpa mig.
Konsumerat en hel del okokt ris under åren, haha.
Eller den gången en Loka Crush läckt ut i Celinéväskan. Inte nog med att väskan blev förstörd, i den låg min helt nya kamera från Canon som jag hade köpt två veckor tidigare, en liten kompaktkamera (som var stendöd) och min mulberry plånbok som badade i Loka tillsammans med och alla företagskvitton.
En vanlig syn i mitt liv. En kraschad telefon.
Är ni sugna på att läsa mer om Hedvig eller rent av vill signa upp er? Då klickar ni här så kommer ni till Hedvigs Hemsida! Eller så laddar ni bara ner appen i appstore!
Oavsett så önskar jag er all lycka med era framtida olyckor!
Mvh,
Olyckan själv. Haha, minns ni det tv-programmet med ”olyckan” från Trazan och Banarne – så bra!
Hej Petra, jag har noterat att du aldrig reklam-markerar dina samarbeten när de publiseras utan det lägger du till senare – bloggbevakning har ju börjat anmäla influencers, bara ett tips att börja med så du slipper bli anmäld.
Hej!
Det är alltid reklammärkt ; ) Texten följer med inlägget när du scrollar.Det är en autofunktion på bloggen. Men kanske ska be dem göra det tydligare om det är lätt att missa : ) Tack för att du sa till! Kram!
Älskar såna här sammarbeten! Jag är också olycksfågeln själv men avskyr långa telefonköer och handläggningstider. Ska genast läsa mer om Hedvig och Signa upp mig när jag kommer till Sverige igen.
För övrigt så älskar jag din blogg! En av få som jag följt i många herrans år. Älskar din öppenhet och ärlighet. Så mycket igenkänningsfaktor. Hej du!
Så bra grej!
Hej! Det ser ut som du håller på att strypa din älskade Puck:) Hoppas att din förkylning ger sig snabbt, kram!
Detta låter ju fantastiskt smidigt och bra! Ingår det även en ansvarsförsäkring som det gör i ens vanliga hemförsäkring? Eller är det bara ett egendomsskydd för lösöre?
Ja, det ingår en ansvarsförsäkring i Hedvigs hemförsäkring! 🙂