window.strossle=window.strossle||function(){(strossle.q=strossle.q||[]).push(arguments)};   strossle('fae85a04-77bf-4ce8-a2ed-5d6da496d454', '.petratungarden-strossle-widget');

Det förekommer cookies på petratungarden.se. Genom att fortsätta läsa på petratungarden.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

08:39 | september 15, 2016

You can never be too much YOU.

I samarbete med Georg Jensen.

Det känns som att det nya svarta är att slopa supermodeller i förmån för real woman heroes.
I danska designföretaget Georg Jensens senaste reklamkampanj har de lyft fram fem inspirerande kvinnor som vågat gå sin egen väg, som den  iranska motocrosscyklisten Behnaz Shafei eller världsmästaren i boxning Cecilia Brækhus.

Filmen är så mäktig – och kvinnorna i den  visar verkligen att vi aldrig ska begränsa oss själva. Du kan vara allt det du vill vara. Den enda som kan hindra dig från att lyckas är du själv.

Och soundet till filmen står ju självklart megagrymma Seinabo Sey för. Japp, ni fattar ju – ni måste se den.

Om du anpassar dig förlorar du din skärpa. Be inte om ursäkt för den du är. 


13 kommentarer



13 kommentarer om “You can never be too much YOU.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Jag accepterar villkoren som finns här

  • det här ÄLSKAR man ju!

    Svara
  • Det här börjar bli skrattretande, hela bloggen är ju köpt. skulle vara intressant att veta hur mkt du gör för alla flyktingar i världen och som kommer till Sverige? Du uppmanade alla i våras att hjälpa till och att vi inte får stänga ngn ute. I din stora lyxlägenhet skulle ni väl kunna ta emot ngr, eller prioriterar du en walk-in-closet?

    Svara
  • Jag gör samarbeten med varumärken som jag gillar och står för. Det skulle likväl kunna vara ett inlägg som jag hade skrivit, den enda skillnaden handlar om att det är ”annonsmärkt” eller ”sponsrat”.

    Har du en främmande människa boende hos dig? En meter från ditt sovrum? Vad är det ens för kommentar. Kasta inte sten i glashus.

    Jag skänker pengar månadsvis till Givesome och Rädda Barnen. Om tre veckor har jag tillsammans med några kompisar en stor utförsäljning där hälften av intäkterna går till just det ändamålet – flyktingbarn.

    Men jag är ganska nyfiken på vad just du gjort för att bidra?

    Svara
  • Grymt Petra – stå på dig!

    Svara
  • Jag förstår vad du menar Petra när du säger att skillnaden är att det är märkt som annons eller så och jag tycker absolut att du ska fortsätta med det. Men när jag läste detta inlägget och typ en dag eller två innan läst garderobsinlägget så kändes bloggen lite väl reklamig. Missförstå mig rätt, det var typ mest dina ordval samt att jag tycker du avslutar dom lite abrupt. Förstår att du vill att det ska vara tydligt också å då kanske det är svårt att inte få det att verka alltför köpt (alltså menar inte att låta så neggo men vet inte riktigt hur jag ska förklara i skrift… :/ ) gillar verkligen din blogg annars och jag tycker absolut du ska forsätta i samma stil, jag hade nog bara försökt se över själva avslutet eller nåt. Förlåt för ett sånt ohjälpsamt lamt whatever, uppenbarligen är inte ord i skrift min grej så jag förstår att det kan va svårt 😉 haha kram

    Svara
  • Orka vara oskön, Maria! Gör något själv istället, och berätta om det för andra för att inspirera! Man blir inte så pepp av att höra ditt gnäll.

    Svara
  • så grym kampanj!

    Kram<3
    http://camillaesi.se

    Svara
  • Håller med, kampanjen är riktigt bra – det behövs! <3

    http://nouw.com/inspoinred

    Svara
  • Hej! 🙂

    Vad hände med inlägget från neutrogena? Skulle kolla en produkts namn som jag glömt, och nu kan jag inte längre hitta inlägget.

    Svara
  • Wow, grym. Så himla bra att fler uppmärksammar starka kvinnor och ”vanliga” kvinnor – som ju egentligen är riktiga super women! Ex. Hannah och Amandas show på FW Sthlm. Eller som det här. Superbra!

    Svara
  • Älskar att du lyfter viktiga ämnen som detta.
    vi kvinnor ska höja varandra!

    Svara
  • Cool reklam! Dock har även jag reagerat lite på hur mycket reklam du har (% av inlägg som är köpta). Vi blir så matade på reklam hela dagarna vart vi än tittar så om man läser en blogg där majoriteten av inlägg är köpta är det ju inte sa konstigt att man reagerar.
    Visst ska vi kvinnor stötta varann men vi får ju inte bli rädda för kritik, kritik är nödvändigt! Däremot kan man ju reagerar på HUR den framförs.
    I övrigt gillar jag din blogg 🙂

    Svara
  • Håller med! När det blir bara sponsrade inlägg på rad blir det helt bisarrt, du kan väl alla fall blanda upp med några ”vanliga” inlägg? Inget emot spons/samarbeten men mkt trevligare om du varierar lite allafall

    Svara