window.strossle=window.strossle||function(){(strossle.q=strossle.q||[]).push(arguments)};   strossle('fae85a04-77bf-4ce8-a2ed-5d6da496d454', '.petratungarden-strossle-widget');

Det förekommer cookies på petratungarden.se. Genom att fortsätta läsa på petratungarden.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

15:03 | januari 8, 2016

Så trött på värdelösa respektlösa flygbolag!

British-Airways
Fy fan varit med om den värsta och sämsta flighten i hela mitt liv.
British Airways hade dubbelbokat oss redan på första planet. Ljög och sa att planet blivit inställt, fast de egentligen hade dubbelbokat flighten. Efter tjat och hysteriska skrik kom vi äntligen med, men då har de tydligen satt fel taggar på allas bagage och glömt checka in våra väskor. En av oss hade inte fått något boardingkort till resterande flighter och kom knappt in i Johannesburg. Hann på minuten med andra planet efter att ha skrikit på personalen och sprungit genom hela flygplatsen. Då visar det sig att vi inte ens är incheckade på den flighten, men fått våra boardingkort. Men fick ändå åka med Qatar två flighter, vilket är ännu konstigare.

Och nu på Arlanda så är självklart alla väskor borta och de finns inte i systemet. Vad är det med alla inkompetenta värdelösa flygbolag? Qatarplanen är magiska och all personal. Så jag antar att de försvann redan i Kapstaden med värdelösa otrevliga respektlösa British Airways. De borde kanske se över sin personal i Kapstaden. Som checkar in och taggar bagaget fel, avbokar oss från plan och inte checkar in oss på resterande rutt. Lite för många fel för att det skulle vara ett vanligt misstag.

Min väska var proppfull med alla mina favoritsaker. Min Celinéväska ligger också där i. Bajs, bajs, bajs – ber till gudarna att den kommer tillbaka.


14 kommentarer



14 kommentarer om “Så trött på värdelösa respektlösa flygbolag!”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Visst blir man trött.
    Nästa gång välj South African och/eller Lufthansa. Direktflight till och från Kapstaden och London/Frankfurt.
    Odramatisk anslutning i Europa och man slipper byta i Sydafrika vilket alltid blir problem.
    Värt de extra pengarna och semestern blir bättre.

    Svara
  • Fy fan vilken mardröm!!!!

    Svara
  • Åh neeeeej, fyfan alltså. Har också varit med om borttappade väskor osv, det är verkligen the worst.. Hoppas det löser sig med allt!!

    Svara
  • NEEEEEEEEEEEEJ. Fyyyyyyyyfan. Du fick väl aldrig tillbaka din efter din Barcelonaflight? Fyyyyyyfan lider med er alla asså. Så jävla SÄMST. Vueling tappade bort min väska när jag var i Ibiza, hade ingenting under hela resan och samma dag jag skulle flyga hem ringer dom och säger att väskan är funnen och att den är på flygplatsen. När jag sen tittar på en tagg var den hittad redan 4 dagar innan dom tog kontakt. Så jag gick på Ibiza i riktiga souvenirkläder och fick inte ett SKIT ifrån dom. Så jävla värdelösa.

    Svara
  • Fy fan vad trist, håller alla tummar och tår att ni får tillbaka väskorna.

    Men en liten fråga. HUR kan man sätta en Celine väska i incheckade bagaget?! Har ALLTID ett handbagage där jag sätter de mest värdefulla sakerna i när jag reser. Ett tips!

    Svara
  • Fyfaaaaaaaan vilket skamt!! Flygbolag kommer alltid undan med sant har, hur fattar jag inte. Hoppas du far tillbaka vaskan.

    Ar sjukt taggad pa att aka till Sydafrika efter alla dina inlagg forresten, skulle du rekommendera samma stad/omrade du var i om jag aker med min pojkvan?

    Mode & livsstil fran London;
    http://accordingtohelena.blogspot.co.uk/2016/01/blue-mascara-inspo.html

    Svara
  • Fy satan, det där är ju mardrömmen. Blev av med mitt bagage när jag flyttade till Paris nu i höstas och efter x-antal samtal (som kostade skjortan såklart) och tusen tårar fick jag åka ut till Charles De Gaulle och hämta väskorna själv. På eget bevåg alltså, de visste inte var de var. En hittade jag på lost & found och en ute i ett läskigt lager i freight området. Tipset jag kan ge är att tjata, tjata, tjata och att flygplatser efter 14 dar lämnar över upphittat bagage till polisen (iaf i Paris, kanske att det är så även i Kapstaden). Hoppas det kommer tillbaka!!

    Svara
  • Qatar har slarvat bort väskor för mig i två omgångar, får inga svar! Behandlar sin personal som djur i fängelse nere i Doha med.

    Svara
  • Det är nog tyvärr inte så enkelt som att BA är kassa, jag har haft ruggiga problem med Qatar också (och andra bolag för den delen).
    Misstag kan ju ske men det sämsta jag varit om är servicen på Arlanda från företaget som spårar bagaget, Menzies tror jag de heter. Där kan vi snacka katastrof flera gånger om. Ska inte trötta ut någon med den historien men under all kritik är det. Hoppas ni har bättre tur och väskorna kommer snart!

    Svara
  • British Airways är helkassa! Min väska försvann på väg hem från London för snart nio år sedan och har inte sett den sedan dess. Har heller inte fått någon som helst ersättning.. Aldrig mer British Airways!

    Svara
  • Det har hänt oss med när vi skulle flyga med BA. Dom hade överbokat planet så vi var 10 stycken total som inte kom med. Vi bråkade som fan med dom så till slut gick de med på att boka in oss på 5-stjärnigt hotell (inklusive alla kringkostnader) och boka om oss på nästa flyg till dagen efter men de 6 andra vart kvar på flygplatsen och tror inte de fick samma ersättning (men vi måste ha stått där i timmar och bråkat). Sen säger de till oss att det vore bra om vi kom in lite tidigare nästa dag så att vi kommer med på flyget, uppfattade det som att de dubbelbokat igen och att det är ”förste man på plats” som får platsen. Helt sjukt. Fick kraftig kompensation när vi kom hem men det var för att vi hotade med att ta det vidare. Aldrig mer BA lovade jag mig själv då och det står jag fast vid än idag.

    Svara
  • Jag flög från London till Stockholm med BA över en helg för ett år sedan. De lyckades tappa bort min väska (endast en minoritet av alla passagerare fick sina in-checkade väskor). Det tog tre veckor för dem att skicka tillbaka min väska som verkar ha åkt fram och tillbaka till Stockholm några gånger. Ersättning för utgifter och flygmil sattes in på min pojkväns konto trots att jag uppgett mina uppgifter. Ring varje dag och be om uppgifter på var ditt bagage är, be om namn och var de jobbar på alla du pratar med.

    Svara
  • Det galna är att de flesta flygbolag säljer mer än 100% av sina platser på planen, eftersom chansen är stor att en del resenärer inte dyker upp i tid/alls. Så det är supervanligt, helsjukt men sant.

    Svara
  • Har hänt oss med. Fy!

    Svara