window.strossle=window.strossle||function(){(strossle.q=strossle.q||[]).push(arguments)};   strossle('fae85a04-77bf-4ce8-a2ed-5d6da496d454', '.petratungarden-strossle-widget');

Det förekommer cookies på petratungarden.se. Genom att fortsätta läsa på petratungarden.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

13:48 | juli 22, 2013

Norwegian Uppdatering

Vet ni vad ersättningen för Norwegian är när DE slarvar bort ditt bagage? Jag har FORTFARANDE inte fått mitt. Börjar tro det värsta att det är borta för alltid. Då dör jag. Ska ju flyga direkt till Marbella härifrån. Nej, men ersättningen är 350 kronor i toalettartiklar (dvs. smink, shampoo, deo, tandborste, hårborste osv.) och 1200 kronor i kläder. DET ÄR JU HELT JÄVLA SINNESSJUKT?! Det har alltså gått 5 dagar! Min foundation kostade 498 kronor. Tjena!

De på kundservice ger inga svar. Detta är helt oacceptabelt. 


33 kommentarer



33 kommentarer om “Norwegian Uppdatering”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Hur betalade du flygresan? Har du betalat med konto- eller kreditkort brukar det ingå försäkring för förlorat bagage. Kolla hemförsäkringen också. Usch, det har hänt mig så många gånger…flög med brussels airlines till new york senast, då fick jag inte mitt bagage på fyra dagar. tills en man ringde och undrade vaför han fått min resväska. då har som levererat den helt fel och bara ställt den utanför hans dörr. helt sjukt. Hoppas du återfår bagaget.

    Svara
  • Men någon kan också ha snott din väska väl? Med tanke på att du har en stor blogg och folk vet att du har dyra fina kläder så kan de spanat in dig och din väska redan i incheckningen. Låter sjukt men finns så mycket idioter. Hemförsäkringen fixar! Speciellt som du har bilder på alla dina kläder/skor/smycken kommer du få igen allt! Lycka till!

    Svara
  • Tyvärr är detta vanligaste missuppfattningen ”du kommer få igen allt från helförsäkringen”. Jag jobbar i branschem och det är många människor som blir besvikna när de inte läser försäkribgsvillkoren och tror att de får ersättnibg för allt. Det är flygbolaget som ansvarar för att väskan kommer fram. Vid en bagageförsenig lämnas ersättning med s.k schabloner. Kommer väskan inte fram konstateras väskan försvunnen av flygbolaget, då är det inte längre en bagageförsening utan en förlust. Då måste försäkringsbolaget ha ett intyg från flygbolaget. Det tar mellan 20-30 dagar tills flygbolaget konstaterar att väskan är borta. OBS på att det är en självrisk via hemförsäkringen och att de flesta bolag inte ersätter stöldbegärlig egendom i väska (dvs smycken exempelvis).

    Svara
  • Men gud så dåligt av Nowegian. Ännu en anledning till att inte åka med dem i framtiden. Hoppas det ordnar sig för dig!

    Svara
  • Åh nej, det er så surt når det sker!! Ja, det kan jo ske for alle flyselskaber at bagagen bliver væk, men kundeservicen i Norwegian er så forbandet dårlig at det er en god grund til IKKE at vælge dem når man køber flybilletter!

    Svara
  • ett tips petra! skriv på norweigans facebooksida och klaga. jag menar då, skriv ett riktigt grov mail där du berättar vad som hänt och förklara att detta är oacceptabelt + råda andra att inte boka resor med detta företag. alla kommer kunna läsa detta = dålig publicitet för företaget. jag gjorde detta med ett annat flygbolag och inom 20 minuter hade dom kontaktat mig, inom 60 minuter hade dom lokaliserat min väska. lycka till!

    Svara
  • Ska aldrig åka med eller rekommendera andra att åka med Norwegian efter det här jag läst, det är en sak som är säker. Håller tummarna att allt ordnar sig!

    Svara
  • Skaffa dig egen erfarenhet istället för att lyssna på vad alla säger. Har aldrig haft problem med dem. Kan ju faktiskt oturligt nog vara så att någon snott Petras väska just för att de vet vem hon är och då kan ju Norwegian inte göra så mycket?. Chilla lite innan du bojkottar dem.

    Svara
  • Petra! Har sett vad jag tror är din cykel på östermalmsgatan 56 idag för några timmar sen. Den stod låst utanför porten. Skynda dit eller skicka nån kompis så kanske dagen blir lite bättre 🙂

    Svara
  • om du har köpt resan på ett visa kort så finns det försäkring på det. Hände mig med SAS när jag åkte till Paris i våras och jag shoppade på och fick tillbaka allt (max 5000 tror jag det är) mot uppvisande av kvitto. Då är det oavsett flygbolag, bara du har betalt resan med kort.

    Svara
  • Flög hem från Grekland med Norwegian för 17 dagar sedan, fortfarande inte fått bagaget och inga svar. Helt osant.

    Svara
  • Fy vad kasst!Ser att många andra har skrivit det men kolla om ditt betalkort har en reseförsäkring kopplat till det.Rätt många som har det!:) Hoppas att det löser sig för dig!Så himla trist,det är därför jag aldrig köper dyra saker,typ en foundation för 500 spänn, för jag skulle bli så himla lack om det hände nåt!

    Svara
  • Det är ju helt sjukt. Hoppas det löser sig 🙂

    Svara
  • Har jobbat länge inom resebranschen och det är så hos nästan alla flygbolag. De är ju faktiskt inte flygbolaget som slarvar bort ditt bagage, det är flygplats/handlingagent på flygplatsen. Kolla din tag och kontakta handlingagenten. För att få en rimlig ersättning vid sånt här så måste du ha en försäkring för det, så kontakta ditt försäkringsbolag.

    Svara
  • Stackare, jag tycker så himla synd om dig! En sån grej kan ju verkligen förstöra hela semestern. Jag tycker att du precis som Anna här ovan skrev ska ge Norweigan förbaskat dålig publicitet. Upplys folk om hur nonchalant du har blivit bemött och jag är rätt övertygad om att Norweigan går miste om en hel del resenärer i framtiden. Det borde få dom att agera. Den typen av bemötande och brist på service är helt oacceptabel. Lycka till!

    Svara
  • Men vaaa? Du skämtar?! Jag fick köpa helt nya sminkprodukter och kläder av samma typ av det jag hade i väskan, inklusive bla en vinterjacka, vinterkor, underkläder, vanliga kläder, finskor, nyårsklänning och smink mm och fick tillbaka varenda krona av bolaget och det blev över 30000, för att väskan var försenad fyra dagar!!

    Svara
  • Kollat med ditt försäkringsbolag? Hemförsäkringen innehåller ju en reseförsäkring, sen kanske du har en separat reseförsäkring och om du betalat resan med kort ingår det ju ibland en reseförsäkring där.. då är ersättningen bättre och ökar för varje dag!

    Svara
  • om du har bokat med VISA kort brukar dom ha en ganska grym försäkring!

    Svara
  • Alltså jo, jag förstår hur hemskt det som drabbat dig är! Men, nu har du ju bara gnällt och tjatat om detta på sistone. Antar att du vill få lite ”xtra” ersättning och kompensation genom att smutskasta dem här i bloggen.
    Din blogg var rolig att läsa tidigare. Nu handlar det mest om reklam…..”Adidas hit, Nike dit” Bla bla bla.

    Hoppas det löser sig med ditt bagage.

    Svara
  • Därför ska man boka med kreditkort bästa försäkringar när det gäller borttappat bagage eller försenat!!!

    Svara
  • Ring tidningarna. Du jobbar för metro… låt dom skriva en artikel om det här. Tro mig, du kommer få dina grejer samma dag. Lovar.

    Svara
  • Dagen då Petra blev varse om att hon är vanlig dödlig resenär och ingen superstar. Klart det gör ont när bubblan spricker.

    Svara
  • Hoppas du får tillbaka din väska! Så surt 🙁

    Svara
  • Jag har alltid varit sjukt nöjd med norweigan, bästa lågpris-flyget, kommer fortsätta resa med dem. Hoppas du får tillbaka väskan.

    Svara
  • Vad är din kommentar bra för? Att DU haft positiva erfarenheter av dem tar inte bort det faktum att de klantat sig rejält i Petras fall.

    Svara
  • Jag har också varit sjukt nöjd med Norwegian och som någon redan sa så är det faktiskt inte flygbolagets fel men flygplatsens fail.

    Svara
  • Blev av med mitt bagage i 48h fick 5000kr i ersättning då jag betalt min resa med mitt visa kort:)

    Svara
  • Du bloggar sjukt lite nuförtiden o så konmer det massa inlägg om detta med tagar som
    ”Norwegian, lost bag” osv, ganska genomskinligt att du mest vill få uppmärksamhet från flygbolaget. Hade varit kul om du bloggade som förr o inte som nån skrev bara gjorde reklam för saker

    Svara
  • Du ska kontakta din hemförsäkring, ring +4570105050 så kan de se i dina vilkår vad du kan få ut. För jag antar att du har en hemförsäkring.. 😉

    Svara
  • I definately feel sorry for your loss and the way Norwegian is handling this case is unprofessional. But I feel more sorry for yourself. A foundation for 400sek? you clearly have to sort out your priorities in life if you ”dööör” without your clothes and make-up. Materialism is not everything.

    Svara
  • Hände en i mitt resesällskap denna semester, också norwegian! 350 kr, helt sjukt! Prova med hemförsäkringen, spara kvitton på allt så bör du kunna få tillbaka pengar via den.

    Svara
  • Sen när är flygbolaget ansvariga för att ersätta en borttappad väska, det är inte de som tappat bort det utan flygplatsen. Enda ansvaret nprwegian har är att hitta din väska. Alla bolag har dessutom samma ersättningsnivåer för toalettarticklar, så taskigt att klaga på Norwegian. Passa istället på att förnya garderoben och vänd dig kreditkortsbolaget, som somliga beresta människor gör.

    Svara
  • Hej,

    När jag åkte med Norwegian från Köpenhamn till Paris över nyår för 4 år sedan försvann mitt bagage, och jag har dessvärre aldrig återsett det sedan dess. Tyvärr är det man själv som måste stå på sig, processa och skriva till Norwegian för att lyckas få någon ersättning av dem. Jag lyckades till sist googla upp ett avtal som Norwegian, likt de flesta andra flygbolag, skrivit under gällande ersättning då incheckat bagage försvunnit. Jag fick skriva brev till Norwegians avdelning för försvunnet bagage, påtala detta avtal de skrivit under och krävde ersättning. Enligt detta avtal kunde man få max 10 000 kr i ersättning (vilket tyvärr inte på långe vägar täckte mitt bagage…) och efter tre månader fick jag tillslut denna summa av Norwegian. Jag minns tyvärr inte namnet på avtalet men det jag är säker på att även du skulle kunna googla fram det. Lycka till!

    Svara